Koh Phangan

6 maart 2015 - Koh Phangan, Thailand

Na een lange rit in de sleepy bus (wat ze beter de awaky bus hadden kunnen noemen) en de boot kwam ik aan op het eiland koh Phangan. Bij aankomst ging ik op zoek naar een taxi, en toen bood een aardige thai aan om me naar m'n hostel te brengen. Vervolgens bleek dat hij ipv een auto een motor had! Hij zij: no problem, i'll take Tour bag between my legs! Super ervaring om op een vol beladen motor over het eiland heen te scheuren!

Het hostel was enorm gezellig. Ik sliep met 7 andere mensen in een dorm en iedereen was alleen op reis. Iedereen had een scooter gehuurd om het eiland te verkennen.

Op Koh Phangan kun je feesten, feesten, feesten en nog eens feesten. Ik heb bijna iedere dag zowel de zonsondergang als de zonsopkomst gezien.
De dagen voor de beruchte full moon party waren er iedere dag warm up party's. De dag voor de full moon party zijn we naar de jungle party geweest. Een enorm feest in de jungle waar ongeveer 6000 mensen waren. Iedereen beschilderd met neon verf.

Ik heb ook gedoken op Koh Phangan. Wat een ongelofelijke ervaring was dat! Het was super mooi! Toen we bij de duikspot arriveerden riep er iemand vanaf een andere boot WHALESHARK!! En toen bleek dat er een walvishaai(!!!!) rond zwom, super bijzonder want de afgelopen 6 maanden hebben ze die hier niet gezien! Iedereen maakte zich snel klaar voor de duik, en daar was hij! Het was ongelofelijk om naast een 6 meter lange walvishaai te zwemmen! De rest van de onderwaterwereld was ook echt prachtig!

De laatste dag op Koh Phangan was de full moon party. Iedereen heeft overdag bijna de hele dag geslapen en savonds was er een pre party bij het hostel waar iedereen zichzelf kon beschilderen met neon verf. De full moon party was fantastisch! 15000 mensen gingen helemaal uit hun dak op het strand. Er waren verschillende dj's en je kon overal goedkope 'buckets' met drank krijgen.

Vandaag ga ik terug naar Bangkok en vervolgens met de nachttrein naar Chang Mai in het noorden van Thailand. Alle mensen die ik heb gesproken zeggen dat Chang Mai een geweldige plek is,  dus ik ben benieuwd.

Ik ga lekker m'n hangover uitslapen nu. Tot de volgende keer!