Koh Phangan

6 maart 2015 - Koh Phangan, Thailand

Na een lange rit in de sleepy bus (wat ze beter de awaky bus hadden kunnen noemen) en de boot kwam ik aan op het eiland koh Phangan. Bij aankomst ging ik op zoek naar een taxi, en toen bood een aardige thai aan om me naar m'n hostel te brengen. Vervolgens bleek dat hij ipv een auto een motor had! Hij zij: no problem, i'll take Tour bag between my legs! Super ervaring om op een vol beladen motor over het eiland heen te scheuren!

Het hostel was enorm gezellig. Ik sliep met 7 andere mensen in een dorm en iedereen was alleen op reis. Iedereen had een scooter gehuurd om het eiland te verkennen.

Op Koh Phangan kun je feesten, feesten, feesten en nog eens feesten. Ik heb bijna iedere dag zowel de zonsondergang als de zonsopkomst gezien.
De dagen voor de beruchte full moon party waren er iedere dag warm up party's. De dag voor de full moon party zijn we naar de jungle party geweest. Een enorm feest in de jungle waar ongeveer 6000 mensen waren. Iedereen beschilderd met neon verf.

Ik heb ook gedoken op Koh Phangan. Wat een ongelofelijke ervaring was dat! Het was super mooi! Toen we bij de duikspot arriveerden riep er iemand vanaf een andere boot WHALESHARK!! En toen bleek dat er een walvishaai(!!!!) rond zwom, super bijzonder want de afgelopen 6 maanden hebben ze die hier niet gezien! Iedereen maakte zich snel klaar voor de duik, en daar was hij! Het was ongelofelijk om naast een 6 meter lange walvishaai te zwemmen! De rest van de onderwaterwereld was ook echt prachtig!

De laatste dag op Koh Phangan was de full moon party. Iedereen heeft overdag bijna de hele dag geslapen en savonds was er een pre party bij het hostel waar iedereen zichzelf kon beschilderen met neon verf. De full moon party was fantastisch! 15000 mensen gingen helemaal uit hun dak op het strand. Er waren verschillende dj's en je kon overal goedkope 'buckets' met drank krijgen.

Vandaag ga ik terug naar Bangkok en vervolgens met de nachttrein naar Chang Mai in het noorden van Thailand. Alle mensen die ik heb gesproken zeggen dat Chang Mai een geweldige plek is,  dus ik ben benieuwd.

Ik ga lekker m'n hangover uitslapen nu. Tot de volgende keer!

Liefs!

1. Chris:
    6 maart 2015
    party hard or die trying. Maak niet uit waar je bent :)
  2. Marcella:
    Yeaaahhhh party hardy!!!!
  3. Mam:
    Hey lieverd,

Wat een belevenissen!
    Vanaf nu wordt het natuurlijk alleen maar cultuur snuiven :)
    Geniet ervan!
    Kus, Mam
  4. Nanda:
    6 maart 2015
    Wow, Marthe! Wat een geweldige verhalen....we zijn stikjaloers ;-)
  5. Sharon:
    6 maart 2015
    Jaloers!!! Vooral dat deel over dat duiken en die walvishaai!!! Nou, je hebt echt de tijd van je leven meid. Ik kijk uit naar je volgende avonturen :-)
  6. Tiny:
    6 maart 2015
    Ha Marthe, Wat een leuk verhaal en geweldige foto´s. Kan wel zien dat je echt geniet. Veel plezier verder! Ben benieuwd naar je volgende ervaringen.
  7. Chan:
    6 maart 2015
    Ook dit verhaal weer vol avontuur! Op naar nog meer avontuur.
  8. Annemarie:
    7 maart 2015
    Hey Marthe, gaat super daar he! Leuk om zo n heel klein beetje met je mee te reizen. Veel plezier nog.
  9. Heleen:
    7 maart 2015
    Wat een geweldige verhalen marthe! En dat je naast die haai hebt gezwommen, fantastisch lijkt me dat. Nou ik ga je volgen hoor, leuk om je belevenissen te lezen. Wel beetje jaloers.... Xxxxx