Eerste avonturen in Bangkok!

1 maart 2015 - Bangkok, Thailand

Na afscheid te hebben genomen van m'n lieve vrienden, ouders en collega's was het afgelopen donderdag eindelijk zover! De reis naar zuid-oost Azië kon beginnen. Toen ik door de douane heen was en zat te wachten bij de gate sloegen de zenuwen wel even toe, maar toen we eenmaal in de lucht waren was dat snel over. De vlucht is goed verlopen. Er zaten twee nette mensen naast me in het vliegtuig die allebei een fijne slaappil namen en dus binnen no time onder zijl waren..

De volgende dag kwam ik smiddags aan in Bangkok. Ik heb me even snel opgefrist in het hotel, m'n korte broek aangetrokken en toen de stad in gegaan. Uiteraard op zoek naar 'Khao San Road' waar het allemaal te doen moest zijn... Ik kwam al snel op de plaats van bestemming aan en aangezien het hier al eind van de middag was gelijk maar een lekkere cocktail besteld. Niet veel later raakte ik aan de praat met een jongen uit Kuala Lumpur die al een aantal dagen in Bangkok was. Later op de avond besloten we een tuk tuk te pakken richting de beruchte straat 'Soi Cowboy' waar volgens hem de film The Hangover 2 is opgenomen (Ongelofelijk dat we die rit overleefd hebben). Ik wist niet wat ik meemaakte op 'Soi Cowboy' het leek net de Wallen 2.0! Overal vrouwen of ladyboys die je naar binnen willen lokken voor een Ping Pong show... Wat dat inhoudt laat ik maar open... ;)

Zaterdag ben ik sochtends naar de floating markten geweest ongeveer 1,5 uur van Bangkok vandaan. Smiddags zat ik een biertje te drinken op Khao san Road en toen ontmoette ik een jongen uit Frankrijk die, net als ik, na Bangkok ook naar het eiland Koh Phangan gaat. Tot onze grote verbazing kwamen we erachter dat we daar in het zelfde hostel slapen! Gezellig dus.

Vandaag heb ik voor de eerste en de laatste keer een Thaise massage genomen. Wat deed dat ongelofelijk zeer zeg! Toen ik de salon binnenkwam bracht de masseuze me naar een kleedhokje en zei: take everything of please, also underwear. Ik keek een beetje raar, maar gelukkig gaf ze me een wijd pak om aan te trekken. De massage duurde een uur maar het leek wel een halve dag..

Nu zit ik te wachten op de nachtbus naar Koh Phangan. Als het goed is kom ik daar morgenmiddag aan.

Dit was het voor zo ver..
Xxx m

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mam:
    Hey lieverd,
    Leuk om dit eerste verhaal te lezen! Mooie foto's! Binnenkort weer skypen hoor!
    Goeie reis vandaag! Kus Mam
  2. Maddy:
    1 maart 2015
    lekker om op afstand zo met je mee te reizen. Veel ontdekkingsplezier
  3. Linda:
    1 maart 2015
    Gezellig dat ik je reis zo kan meemaken .veel plezier !!!
  4. Paulien:
    1 maart 2015
    Als ik het zo lees red jij het wel daar!! Have fun! X
  5. Sharon:
    1 maart 2015
    ha meid, leuk om te lezen hoe je eerste avontuur was..
  6. Tiny:
    1 maart 2015
    Leuk hoor, je eerste reisverslag. Je maakt in 2 dagen meer mee dan anders in twee weken (geldt voor mij tenminste). Veel plezier verder,maar dat zal wel lukken.!
  7. Chan:
    1 maart 2015
    Leuk om het eerste verhaal al te kunnen lezen! Geniet van alle mooie dingen. Tot het volgende verhaal. Xx
  8. Irene:
    1 maart 2015
    Gaaf Marthe!! Een goed begin zo te lezen!! Geniet van alle nieuwe ervaringen.
  9. Jolijn (collega van je moeder):
    2 maart 2015
    Super gaaf om te lezen!
    Ook allemaal heel herkenbaar, geniet er van.
    Geniet van elke dag, echt!! Tijd gaat heel snel en voor je het weet is het allemaal voorbij. Klinkt misschien gek maar het is echt waar.

groeten van Jolijn,
    Collega van je moeder
  10. Chris:
    2 maart 2015
    ik lees dat je al weer snel vrienden maak daar.
    maar tuk tuk zijn levensgevaarlijk hahahahhahaha!
    have fun!
  11. Minke:
    3 maart 2015
    Gaaf Marthe! Het begin van je reis is gemaakt.. op naar het avontuur :) Heel veel plezier en leuk om je verhalen te lezen!
  12. Len:
    3 maart 2015
    Welcome in die 'andere' mooie wereld!X
  13. Ria en Klaas:
    4 maart 2015
    Hoi Marthe,
    Heel leuk om je belevenissen te lezen.
    Meteen al contact met andere reizende jongeren.
    Mooie foto's.
    Wij genieten mee op afstand.
  14. Lijda:
    4 maart 2015
    Ha Marthe,
    Ik heb de link doorgestuurd gekregen van Ria. Jeetje wat dapper dat je zo,n reis maakt. Vind ik echt bewonderenswaardig en natuurlijk vind ik het ook leuk om je belevenissen en ervaringen te volgen.
    Lieve groet Lijda
  15. Margriet en bernard:
    Hoi Marthe
    Ook wij hebben de link doorgestuurd gekregen van Klaas en Ria.
    Leuk om zo je belevenisen te volgen
    Geniet van de rest van de reis.
    Groetjes
    Bernard en Margriet
  16. Karin:
    Hee Marthe,

Veel plezier hoor ,ik ga je lekker volgen op deze site. Heel erg leuk om jouw verhalen te lezen..

Groeten vanKarin
  17. Martin en Marijke:
    Hoi Marthe,
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt op je trip door het Verre Oosten.
    Maak er wat moois van.
  18. Thomas: